Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Udartsev E$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3
|
1. |
Udartsev E. P. Features of automatic flight control system of UAV with vortex-active wing [Електронний ресурс] / E. P. Udartsev, S. I. Alekseenko, A. I. Sattarov // Electronics and control systems. - 2014. - № 4. - С. 50-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/etsu_2014_4_12 Improvement of unmanned aerial vehicle navigation reliability in rough air and gusts is provided by aerodynamic characteristics of unmanned aerial vehicle. Investigation of leading edge vortex generators effectiveness in subsonic wind tunnels and on RC airplane was presented. Aerodynamic features of UAVs with vortex-active wing, which should be considered during the development of automatic flight control system, were considered.
| 2. |
Udartsev E. P. Unsteady Aerodynamics of Vortex Active Wing of UAV at High and Supercritical Angles of Attack [Електронний ресурс] / E. P. Udartsev, S. I. Alieksieienko, O. O. Zhdanov // Electronics and control systems. - 2015. - № 4. - С. 40-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/etsu_2015_4_8 The concept is that the flow around the wing is formed as unsteady longitudinal vortex flow. Shape of leading and trailing edges of the wing should be of a specific vortex generating shape, which is optimized for each airfoil type. In flight tests of the UAV with vortex active wing were carried out.
| 3. |
Udartsev E. Vortex flow wings [Електронний ресурс] / E. Udartsev, V. Rozbytskyi, A. Sattarov // Proceedings of the National aviation university. - 2018. - № 4. - С. 29-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnau_2018_4_6 Проведено аналіз двох альтернативних методів впливу на інтегральні аеродинамічні характеристики на великих кутах атаки при глобальному відриву потоку за допомогою плоских низькопрофільних турбулізаторів і вихроутворювачів об'ємної форми з відривною верхньою кромкою, яка формує вихрові джгути в зоні передньої кромки крила. Джгути досягають задньої кромки, змінюють традиційну вихрову структуру відриву і позитивно впливають на аеродинамічні характеристики. Розглянута концепція розвитку математичного моделювання вихроактивного обтікання крила безпілотних літальних апаратів.
|
|
|